پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J.A.)

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت

پاورپوینت تجزیه و تحلیل شغل (J.A)

 

فرمت فایل : پاورپوینت

 

قابل ویرایش

 

تعداد اسلایدها : 11 اسلاید

 

فهرست مطالب:

 

تعریف سازمان

 

تعریف شغل

 

طراحی شغل

 

شیوه های طراحی شغل

 

تعریف J.A

 

مراحل تجزیه و تحلیل شغل

 

روشهای تجزیه و تحلیل شغل

 

تجزیه و تحلیل مشاغل مدیریتی و سرپرستی

 

 تنظیم J.D.

 

 تنظیم J.S.

 

رابطه J.A. & J.S. & J.D

 

بخشی از اسلایدها :

 

تعریف سازمان :

 

یک سیستم اجتماعی است که در آن گروهـــی از افراد برای رسیدن به اهداف مشترک و از پیش تعیین شده آگــاهـانــه و به طور منظم مشارکت می‌ کنند ، لازم بذکر است که سازمان زمانی تشکیل می ‌شود که رسیدن به هدف از عهده یک نفر بر نمی آید .

 

تعریف شغل :

عبارت است از وظایف از پیش تعیین شده که توســـط واحـد ستادی منابع انسانی ارزیابی و سطح حقوق خاصی برای آن در نظر گرفته می شود.

 

طراحی شغل :

 عبارت است از تعیین و در کنار هم قرار دادن وظایفی که به‌ صورت یک واحــد کاری می تواند توسـط فــردی با مهارتـهای خاصی انجـــام گیرد و پاسخگوی بخشی از نیازهای سازمان باشد .

شیوه های طراحی شغل :

 

1- روش مهندسی صنایع :

 

تحت عنوان روش مدیریت علمی از آن یاد شده است .

 

2- روش ارگونومیک: (Ergonomic)

 

مسائل زیست شناسی و روان شناسی نیز در آن لحاظ شده است .

 

3- روش سیستمی

 

4- روش انگیزشی قابل انعطاف

 

تعریف J.A. :

 

1) به زبان ساده  ”جمع آوری اطلاعات لازم در مورد یک شغل“

 

2) J.A.  فراینـــدی است کـه از طــریق آن ماهیت و ویـژگیهـای هریک از مشاغل در سازمان بررسی می شود و در مورد آنها اطلاعات کافی جمع آوری و گزارش می شود .

بـا J.A. معـلوم می ‌شود کــه هـر شغــل چـه وظایفــی را شــامــل می شـود و برای احراز آن چـه مهـارتهایی و توانــایی لازم است .

 

مراحل تجزیه و تحلیل شغل :

 

1- بررسی کلی سازمان به منظور مطابقت مشاغل با اهداف کلی سازمان

 

2- تعیین اینکه اطلاعات به دست آمده از J.A. چگونه استفاده خواهد شد

 

3- انتخاب نمـونه هایی از مشاغـل بـرای مطالعـه و تجـزیه و تحلیل آن

 

4- کسب اطلاعات لازم با استفاده از روشهای مختلف

 

5- تنظیم J.D.

 

6-تنظیم J.S.

 

7- طراحی شغل با استفاده از اطلاعاتی که در شش مرحله قبل بدست آمده است

 

8- ارزیابی طــراحی شغــل و انجـــام دادن اصلاحات لازم در صـــورت نیــاز

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 33 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:155 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل